Eğitim Kurumlarında Pazarlama



Günümüzün rekabet ortamında müşteri odaklılık, rakip analizi, stratejik plânlama kavramları işletme literatüründe sıklıkla kullanılmaktadır. Rekabet, sektördeki diğerlerinden daha çok çalışmayı, farklı çalışmayı gerektirir.

Sektöründe etkili ve tercih edilebilir bir kurum olabilmek için, eğitim kurumları değişimlere ayak uydurabilecek dinamik bir yapı kazanmak  zorundadır. Değişen toplum ihtiyaçlarını yakalayabilen eğitim kurumları ayakta kalabilmekte, değişimin işaretlerini zamanında fark edip gerekli hazırlıkları yapabilenler, sektöründe tercih edilen kurumlar olmaktadır.

Her eğitim kurumu hizmetlerindeki diğerlerinden  farklılıklarını, kurumlarına, yönetimlerine ve hizmet anlayışlarına en uygun pazarlama stratejileriyle velilerine ulaştırmayı tercih eder. 

Sektörde nitelikli ve tercih edilebilir bir eğitim kurumu olmak için özel öğretim kurumları da işletmecilik anlayışıyla yönetilir. İşletmecilik anlayışı içerisinde "pazarlama" faaliyetlerinin önemli bir yeri vardır. 

Özel öğretim kurumları arasında artan rekabet, sektördeki diğerlerinden daha çok çalışmayı, farklı çalışmayı gerektirir. Sundukları eğitim hizmetini, kurumlarına, yönetimlerine ve hizmet anlayışlarına en uygun "pazarlama stratejileriyle" iç ve dış velilerine ulaştırmayı tercih ederler.

Özel okul tercih edecek olan velilerin KALİTELİ EĞİTİM ARAYIŞLARI sektörde artan REKABET ve YÜKSELEN BEKLENTİLER doğrultusunda, özel öğretim kurumları bir yandan eğitim hizmetlerinin kalitesini yükseltirken, bir yandan da PAZARLAMA ÇABALARINI artırmışlardır. 

“Eğitim” ve “pazarlama” sözcüklerinin yan yana kullanılması eğitim sektöründe alışkanlık değildir. Eğitim pazarlaması, sektördeki yoğun  rekabet ortamını çağrıştırır. Eğitim pazarlaması ile eğitim ihtiyacı oluşturma ve eğitim–öğretim hizmetlerinden yararlanmayı kişileri teşvik etmeye yönelik bilinçli çabalar anlatılmak istenmektedir. 
Eğitim kurumlarının sayısının giderek artması, eğitim hizmetlerinin çeşitlenmesi, özel işletmeler tarafından sunulması ve öğrencilerin ve velilerin nitelikli eğitim beklentilerindeki artış pazarlama çabalarını beraberinde getirmektedir.

Eğitim Pazarlaması kavramını en temel şekilde tanımlayacak olursak, e
ğitim ihtiyacı olan öğrenci ve velilerinin, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda eğitim hizmetleri geliştirme, bu hizmetleri fiyatlandırma, talep edilen uygun yerlerde bu hizmetleri sunma ve ayrıca sunulan eğitim hizmetlerini müşterilerine duyurma ve tutundurma çabalarından oluşur.

Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi sırasında, eğitim kurumu yöneticilerinin  üzerinde karar vermesi gereken temel değişkenler vardır. Bu değişkenlere pazarlama bileşenleri ya pazarlama karması denilmektedir.

Bir sonraki yazımızın konusu "Eğitim Pazarlamasında 7P"...

Herkese sağlıklı ve mutlu günler dilerim...




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlarken...